Sabtu, 18 Julai 2009

ilusi dalam kehidupan

Semalam aku bermimpi lagi. Dua hari mimpi yang sama tanpa aku solat istikharah. Dan sebelum ini juga, aku telah pun bersolat dan aku mendapat mimpi yang lain. aku telah pun memilih pemilihan yang tekad bahawa pilihan ini akan ku pilih terdahulu. memang benar, cita-cita perlu kita terjah dan capai namun, realitynya adalah aku. aku adalah kehidupan aku. Bukannya kehidupan orang lain. Mereka diluar sana hanya memberikan sorakan sokongan dari belakang tetapi aku yang terpaksa menghadapi segalanya. Dah hari ini, aku telah pun membuat keputusan bahawa aku terpaksa mengorbankan cita-cita aku demi kehidupan harianku. Inilah realitinya.Biarlah dunia di sana memperkecilkan pendirianku. Namun tak semua fantasi itu aku terus berada disisiku. REality tetap reality. Aku bukan memperkecilkan dunia fantasi. Tetapi aku sedang berada di dunia reality.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan